Ajtókilincsek felszerelése

Mivel most már megvan a megfelelő szerszámom, így gyorsan neki is az ajtókilincsek felszerelésének. Ez már régóta esedékes, a zárszerkezetek már az ajtó beépítése óta bent vannak az ajtókban (a kilincsek felszerelése akkor több okból kifolyólag is elmaradt)

ajtokilincs02

Az első lépés az volt, hogy lefotóztam a kilincset meg a helyét betettem a kilincset a helyére, majd egy ceruzával megjelöltem, hová kell kerüljenek a csavarok.

ajtokilincs01

ajtokilincs03

Kivettem a kilincset, és a fúróval előfúrtam a csavar helyét. Ezt még akkor is érdemes megtenni, ha önbehajtós facsavarról van szó. Olyan méretű fúrószárat kell használni (esetleg egy fél mérettel kisebbet), amilyen átmérőjű a csavar teste, belső része.

ajtokilincs04

Ezt követően visszahelyeztem a kilincset és természetesen a takarólemezt a helyére, és rögzítettem a kilincset.

ajtokilincs05

Nem volt más hátra, minthogy a csavarokkal rögzítsem. És voilá, kész is van!

ajtokilincs06

Három ajtóra szereltem fel a kilincseket, és némi bénázást beleszámítva (a vékony fúrószárat nem mindig sikerült elsőre megfelelően rögzíteni) összességében 25 perc alatt megvolt.

ajtokilincs07

ajtokilincs08

Az utolsó kilincsszerelésről készítettem egy videót is, amelyet alant lehet megtekinteni. (Megjegyzés: a felvétel kétszeres sebességűre lett felgyorsítva, ahogyan azt számos hasonló videó esetében láttam.)

One thought on “Ajtókilincsek felszerelése

Leave a Reply

